Dag allemaal (studenten, familie, bekenden etc. etc.)
Velen van jullie weten dat ik zeer binnenkort (3 april reeds) naar Kenia zal gaan om daar in het Centrum van de Stichting 4Kenia te gaan werken gedurende ruim 2 maanden. Op 6 juni kom ik weer terug en een koffer vol ervaringen, foto's, films etc. etc.
In het centrum is een opleidingsschool waar nu 16 jonge vrouwen worden opgeleid tot "homeopathic nurse" en over 2 jaar gaan zij zelfstandig aan de slag. Ik ga hen vertellen over de theorie en de praktijk van de homeopathie. Ik zal eerst vooral gaan luisteren naar wat zij nodig hebben en dan doe ik mijn mond en boeken wel open. Voor de ingewijden: het "werkboek vingeroefeningen voor het repertorium" is vertaald in het Engels en inmiddels zijn ook zij daar hard mee aan de slag. Zo komen alle aspecten van de homeopathie volgens de klassieke regels aan bod. Daarnaast ga ik aan de slag in de kliniek. Ook daar kijk ik naar uit.
Voor wie het allemaal wil volgen (van harte aanbevolen!!!!): lees de website
www.4kenia.nl en volg ook het weblog van de studentes. De knop daarvoor vind je aan de linkerzijde van de pagina en dan wat naar onderen. Vele ontwikkelingen zijn daar gaande. Wanneer je persoonlijk iets wil doen voor deze zeer gemotiveerde meiden, dan kun je op de website de wegen daartoe wel vinden.
Vandaag is in Scherpenzeel de laatste dag. Koffers staan klaar, nog een paar laatste dingen en donderdagavond ben ik op een geheel andere plaats in de wereld. Maak je niet bezorgd om gevaren en onlusten in Kenia. De streek waar ik naar toe ga is rustig en veilig.
Ik wens jullie allen een heel mooi voorjaar en groet jullie hartelijk.
Arjen Pasma.